Na forum istnieje dużo sposobów, dzięki którym możesz podnieść doświadczenie swojego Pokemona. Warto wspomnieć, że nie korzystamy tu z połówek , czy ćwierci. Poziomy powinny być zawsze pełne, a im wyższy poziom tym trudniej je zdobyć.
Do poziomu 20:1. Za udział Pokemona w
Polowaniu +3 poziomy.
2. Za
walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +4 poziomów w przypadku wygranej, +3 w przypadku przegranej i +2 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w
Pokazach uczestnikom przysługują +3 poziomy.
4. Za udział w
walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej od 0 do 2 poziomów. W przypadku wygranej od 3 do 4 poziomów.
Do poziomu 50 1. Za udział Pokemona w
Polowaniu +2 poziomy.
2. Za
walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +3 poziomy w przypadku wygranej, +2 w przypadku przegranej i +1 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w
Pokazach uczestnikom przysługują +2 poziomy.
4. Za udział w
walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej od 0 do 1 poziomów. W przypadku wygranej od 2 do 3 poziomów.
Do poziomu 1001. Za udział Pokemona w
Polowaniu +1 poziom.
2. Za
walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +2 poziomy w przypadku wygranej, +1 w przypadku przegranej i +0 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w
Pokazach uczestnikom przysługują +1 poziom.
4. Za udział w
walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej 0 poziomów. W przypadku wygranej od 1 do 2 poziomów.
☆ Rare Candy - Pokemon zawsze otrzymuje +1 poziom, niezależnie od aktualnego levelu.
☆ Podczas
eventów zależnie od wydarzenia.
☆ Posiadając w ekwipunku
Exp. Share możemy dzielić zdobyte poziomy między Pokemony - wybrane wartości należy uwzględnić po otrzymaniu poziomów (na przykład po walce) pamiętając o tym, że Pokemon, który brał udział w wydarzeniu musi otrzymać minimum jeden level.
Jest wiele sposobów na naukę ataków. Niektóre z nich można po prostu wytrenować, a przy niektórych trochę się namęczyć.
1. Pokemony
naturalnie uczą się ataków przez lvl. Dzięki temu wystarczy po prostu wpisać dany atak po osiągnięciu odpowiedniego poziomu.
2. W sklepie dostępne są instrukcje ataków -
TM. Ten typ ataków po prostu przypisuje się Pokemonowi. Nie trzeba go trenować, ale warto pamiętać, że nie wszystkie ataki można zakupić. W sklepie znajdują się ataki o maksymalnej sile 90 BP.
3. TMy o sile większej, niż 90 BP oraz MT należy
wytrenować.
4. Jest możliwość nauczenia maluszka
jednego Egg Move, zanim osiągnie 100% dojrzałości w Kindergarten.
Drugi taki ruch może być wytrenowany tylko przez przedstawicieli teamu Valor.
5.
Move Reminder pozwala przypomnieć Pokemonowi ataki z poprzednich stadiów ewolucyjnych lub ataki z bieżącego poziomu po ewolucji kamieniem.
6. Niektóre ataki można zdobyć wyłącznie podczas
polowań lub
eventów: TM05 Roar, TM07 Hail, TM11 Sunny Day, TM17 Protect, TM18 Rain Dance, TM37 Sandstorm.
7.
Ekskluzywne ataki to: TM21 Frustration, TM27 Return i ataki sygnaturowe teamów.